Motorhispania

Van Lancia auto’s tot Motorhispania motorfietsen

Voor de oprichting van Motorhispania gaan we terug naar het jaar 1942. De voormalige directeur van Fiat, Oscar Rava, begon een dealerschap voor Lancia auto’s. Hij verkocht Lancia auto’s in Barcelona. Spanje had echter te kampen met financiële problemen. Weinig mensen waren geïnteresseerd in deze auto’s. Vandaar dat Rava enkele jaren later startte met het produceren van fietsen. Al snel bedacht hij echter dat het produceren van motorfietsen winstgevender kon zijn voor zijn bedrijf. Eerst verkocht hij onder licentie van Moto Guzzi. Rava wilde echter zelf motorfietsen produceren en in 1970 waren de eerste modellen van Motorhispania een feit. De eerste heette de Dingo 49cc (1973).

De productie van Motorhispania

Later begon Motorhispania steeds meer modellen te maken. Bekende modellen zijn de Sport (1981), Cross 50 (1987) en de Trail (1990). Het produceren vindt plaats in een fabriek in Sevilla, waar het bedrijf in 1970 naar was verhuisd. In een totale ruimte van 10.000 vierkante meter werken 115 medewerkers keihard voor een bevredigend eindresultaat. Meer dan 85% van de motorfietsen wordt geëxporteerd naar landen over de hele wereld met behulp van een groot netwerk van dealers. Tegenwoordig produceert men lichte motorfietsen en brommers. Ben je op zoek naar een scooter? Op scooterwereld.nl vind je alle merken scooters overzichtelijk bij elkaar. Het aanbod betreft zowel nieuwe als tweedehands (snor)scooters en (snor)brommers. Ook schakelbrommers vind je hier. Kijk rustig eens rond op de site!

Scooterwereld